Case: Confident Living

Opbygger loyalitet hos deres kunder ved hjælp af Carma

Behov

Øget konvertering

Confident Living er forhandler af møbler og hjemmeindretning på nettet. Sortimentsbredden er utrolig vigtig og deres primære USP over for andre møbelhandlere og øvrige e-handlere. I sammenligning med øvrig e-handel har deres branche lav konverteringsgrad og genkøbsfrekvens. Det er intet problem i sig selv. Confident Living har derimod højere gennemsnitsordreværdier end andre e-handelsselskaber.

Udfordringerne handler om at være top-of-mind, men også om at trække relevant trafik til websiden.

Løsning

Tilpasset helhedsløsning

I fællesskab med Compost opbyggede vi et automatiseret mailflow i kombination med de almindelige nyhedsbreve. Efter købsprocessen blev der i elleve uger til de kunder, som havde købt noget, udsendt en mail om ugen med indholdsrigt content i kombination med forskellige call to actions for feedback, rabatkoder eller engagementorienterede ting som at følge Confident Living på Facebook og så videre. Alt dette opbygger en relation, forøger vores optionsfrekvens og etablerer vores feedbackbasis.

Indholdet i mailen er relevant for kunden, men ikke knyttet til det specifikke køb. De bringer tips om bedre belysning eller fortæller om indretningstrender.

Resultat

Enkelheden er nøglen

Responsen har været virkelig god, takket være at vi har et så godt indhold. Åbningsgraden og klikfrekvensen er meget bedre end for almindelige, traditionelle nyhedsbreve.

Grunden til, at vi valgte Compost, var fordi, det er så nemt at bygge et eget content. Vi er jo stadig et lille entreprisedrevet firma, selv om vi vokser, så det knager, så vi skal kunne agere hurtigt. Sammenlignet med større handlere er det en af vores styrker som et lille firma. Derfor vil vi gerne styre så meget som muligt selv. Skal vi gøre noget på hjemmesiden, vil vi kunne gøre det samme dag. Det er præcis det samme her, vi vil kunne bygge alting selv, og det er så utroligt nemt via Composts værktøj Carma.

Det er enkelheden, som gør det meget omkostningseffektivt for os.

Björn Spenger, Marketingchef på Confident Living

Jeg vil gerne vide mere om Carma Marketing Hub