Case: Ticket

Opretter dynamisk indhold

Behov

Relevans i hver kundekontakt

Ticket er Nordens største privatrejsebureaukæde, som har kunder i alle målgrupper med mange unikke rejsemønstre. Med fuldt produktudbud og høj kompetence hos vores rejsesælgere kan vi opfylde behovene for de unikke kunder og sælge den rette rejse til den rette kunde. Vores høje tilstedeværelse i de digitale kanaler stiller store krav til os som organisation.

Vi skal møde udfordringen, der er med digitale kanaler, men også mellem online og butik. En af udfordringerne er at være relevant i hver kundekontakt i alle kanaler for hvert individ i vores målgrupper. I flere af de digitale kanaler skal vi allerede inden kommunikationstidspunktet vide, hvad der er relevant for hver specifik kunde. Mellem rejserne er det en udfordring at fortsætte med at være top-of-mind hos kunden, således at de vender tilbage ved næste køb.

Løsning

Dynamisk og relevant indhold

Med Compost og Carma Marketing Hub opretter vi en forretningsfremmende kommunikation, som sendes ud til vores kunder. Nyhedsbrevene er baserede på hver kundes Tickethistorik såsom tidligere rejser, allerede bookede rejser og information over for kommende rejser. Compost har hjulpet os med at oprette dynamisk indhold til hver modtager, hvilket bevirker, at vi kan sætte mere fokus på strategi og analyse for at kunne tilbyde vores kunder relevant indhold.

Unik måling af salg via andre kanaler
Nyhedsbrevene er en utrolig vigtig kanal for os, som også bidrager til salg via andre kanaler. Derfor er det vigtigt, at alle inden for organisationen er bevidste om den kommunikation, vi har digitalt, således at kunden får den samme oplevelse, uanset hvilken kontakt med Ticket man har. For at få et helhedsbillede kobler vi alle vores kanaler sammen og måler det salg, som nyhedsbrevene også bidrager med via andre kanaler, f.eks. telefon.

Resultat

Relevans er nøglen

Compost har hjulpet os med at udvikle vores kommunikation og dialog med vores kunder. Vi anvender e-mailkanalen til at knytte vores bookningskanaler sammen og kan ved hjælp af hver e-mailadresse identificere kunden i alle kanaler. Ved at arbejde med automatisk og dynamisk indhold har vi både forøget relevansen for vores kunder samt frigjort mere tid, som vi kan bruge på strategi og analyse. Vi kan se en positiv effekt af de aktiviteter, vi har foretaget, og arbejder løbende med optimeringsarbejder.

Vores nyhedsbreve sendes ud fra det lokale Ticketkontor og med rejsesælgeren som afsender. Indholdet baseres på, hvor kunden er rejst fra, blandt andet præsenteres information fra kundens nærmeste lufthavn. Vi mærker, at lokale nyhedsbreve med den tilknytning giver os en højere åbningsgrad, og for hver sådan udsendelse ser vi en forøgelse af aktivitet i alle vores kanaler.

Relevans er nøglen

Jeg vil gerne vide mere om Carma Marketing Hub